2008-10-12

Primer estudi internacional sobre l’educació emocional i social en el món 07/10/2008]




La Fundación Marcelino Botín presenta el primer estudi internacional sobre educació emocional i social en el món en una taula redonda oberta al públic. 07/10/2008]

És la primera vegada que com fruit de les reunions d'experts internacionals a Santander es treuen conclusions contundents i prometedores sobre l'impacte positiu que té l'educació emocional i social en el benestar i desenvolupament integral de nens i joves.La conclusió de l'estudi, basat en la investigació científica, és contundent: el desenvolupament sistemàtic de programes d'educació emocional i social en l'escola produeix beneficis en nens i joves de tot el món; en concret, repercuteix positivament en el seu benestar emocional, en les seves relacions socials, millora el seu rendiment acadèmic i actua com factor preventiu de problemes en el seu desenvolupament. En definitiva, promou el benestar i desenvolupament integral en la infància i joventut. L'acte estarà presidit per la Consellera d'Educació del Govern de Cantàbria, Rosa Eva Díaz Tezanos; el Director General d'Avaluació i Ordenació del Sistema Educatiu del Ministeri d'Educació, Javier Vidal, i Rafael Benjumea, Director de la Fundació Marcelino Botí. En la taula rodona intervindran diversos dels autors de l'informe. Christopher Clouder, Belinda Heys, Bo Dahlin, Rene Diekstra, Bufona Lantieri, Pablo Fernández-Berrocal i Harm Paschen, experts de reconegut prestigi procedents de Regne Unit, Suècia, Països Baixos, Estats Units, Espanya i Alemanya han treballat amb la Fundació Marcelino Botí a Santander en la realització d'aquest informe. L'equip s'ha reunit periòdicament durant 2007 per a reflexionar i intercanviar coneixements i experiències educatives actuals en l’àmbit de l’educació Emocional i Social. L’anàlisi s'ha portat a terme des de l’àrea Educació Responsable de la Fundació Marcelino Botí, que des de 2004, desenvolupa una experiència aplicada a Cantàbria per a promoure l’educació emocional, cognitiva i social des dels 3 als 16 anys, contant amb la col·laboració dels col·legis, les famílies i altres membres de la comunitat. L'informe explica què és l’educació Emocional i Social, ofereix la perspectiva actual en diferents països i recull experiències educatives concretes, significatives i interessants de Gran Bretanya, Països Baixos, Suècia, Estats Units, Alemanya i quatre d'Espanya. L’estudi ha començat per aquests sis països però la idea de la Fundació és continuar ampliant-lo. Per a això ha creat una Plataforma Internacional via web que permet fàcilment connectar, consultar, compartir i publicar experiències educatives online. (reproducció article original)

WEB EDUCACIÓN SOCIAL I EMOCIAL: ANÀLISIS INTERNACIONAL. CLICA AQUÍ PER ACCEDIR AL DOSSIER