Com a mestra d'Escola Bressol però també com a mare d'una nena que hi va, i que per tant acaba d'entrar en el sistema educatiu, penso que és important que coneguem i ens informem del que suposarà la nova llei d'educació i els aspectes que pretén regular, descrits en les “Bases per a la Llei d'Educació de Catalunya” (consultables a www.gencat.cat/educacio).
Com a educadora penso que aquest llei no és bona:
l perquè aquesta etapa (la dels nens i nenes de 0 a 3 anys) no hi és contemplada com a etapa educativa i per tant pot ser regulada fora d'aquest conselleria (potser a la de salut, o a la de benestar social, amb caràcter purament assistencial).
l perquè, encara que és cert que manquen moltes places d'Escola Bressol, cal fer-les, però amb cara i ulls, respectant (com a molt) el decret de màxims i mínims (Reial Decret 1004) existent (pel que fa a metres quadrats, ràtios infants-educadores, titulacions dels mestres que hi treballen...), i cal fer-les evitant l'externalització (quasi sempre privatització) dels serveis que afecten a les Escoles Bressol (empreses subcontractades de cuines i càterings, empreses subcontractades de monitoratges, empreses subcontractades de neteja...), i evitar per damunt de tot l'externalització, cada vegada més preocupant, de tota l'escola (empresa subcontractada que munta un “equip educatiu”, quedant-se un percentatge del pressupost pel mig), fet que ja està succeint en molts ajuntaments del país agreujant la qualitat de l'Escola Bressol.
l perquè a les mestres i educadores que treballem cada dia amb els infants i joves, ningú es ha preguntat ni consultat a l'hora de plantejar les bases per a la nova llei i encara menys per a plantejar-la.
l perquè les bases de la nova llei en cap moment parla d'equips educatius, d'Associació de pares i mares, d'una escola democràtica... i si que ho fa en termes de mercat, de rendibilitat i de competitivitat
i com a mare d'una nena, penso que aquesta llei no es bona:
l perquè seguirem estant a la cua d'Europa pel que fa a l'educació (informe PISA) ja que hem dedicat i seguirem dedicant el pressupost més baix dels països europeus.
l perquè cal dedicar més recursos (personals, materials i econòmics), provinents dels nostres impostos, per a promoure i augmentar la qualitat de l'educació i potser no fer tants canvis estructurals.
l perquè tenim una llarga tradició educativa i cal aprofitar-la, cal recordar que la LOGSE, ben desplegada i amb recursos, hagués estat magnífica.
l perquè jo no vull més hores d'escola per a la meva filla a qualsevol preu, vull qualitat per damunt de tot.
Per això, com a mestra, em sumaré a la vaga que els mestres farem el proper 14 de febrer, i per això, com a mare, donaré suport a les iniciatives i actes, com ara anant a la concentració del dia 14 a les 12h a la Plaça Universitat de Barcelona, que han de fer sentir (als qui ens governen però no ens escolten) que volem una educació per al nostre nostre país de les més ben plantejades i serioses per arribar a ser de les millors d'Europa.
Perquè en l'educació dels infants i joves hi h el futur de demà, per tant cal prendre'ns-ho molt seriosament i cal fer sentir la seva veu, encara que ells no estiguin en edat de votar.
Maria García
l perquè aquesta etapa (la dels nens i nenes de 0 a 3 anys) no hi és contemplada com a etapa educativa i per tant pot ser regulada fora d'aquest conselleria (potser a la de salut, o a la de benestar social, amb caràcter purament assistencial).
l perquè, encara que és cert que manquen moltes places d'Escola Bressol, cal fer-les, però amb cara i ulls, respectant (com a molt) el decret de màxims i mínims (Reial Decret 1004) existent (pel que fa a metres quadrats, ràtios infants-educadores, titulacions dels mestres que hi treballen...), i cal fer-les evitant l'externalització (quasi sempre privatització) dels serveis que afecten a les Escoles Bressol (empreses subcontractades de cuines i càterings, empreses subcontractades de monitoratges, empreses subcontractades de neteja...), i evitar per damunt de tot l'externalització, cada vegada més preocupant, de tota l'escola (empresa subcontractada que munta un “equip educatiu”, quedant-se un percentatge del pressupost pel mig), fet que ja està succeint en molts ajuntaments del país agreujant la qualitat de l'Escola Bressol.
l perquè a les mestres i educadores que treballem cada dia amb els infants i joves, ningú es ha preguntat ni consultat a l'hora de plantejar les bases per a la nova llei i encara menys per a plantejar-la.
l perquè les bases de la nova llei en cap moment parla d'equips educatius, d'Associació de pares i mares, d'una escola democràtica... i si que ho fa en termes de mercat, de rendibilitat i de competitivitat
i com a mare d'una nena, penso que aquesta llei no es bona:
l perquè seguirem estant a la cua d'Europa pel que fa a l'educació (informe PISA) ja que hem dedicat i seguirem dedicant el pressupost més baix dels països europeus.
l perquè cal dedicar més recursos (personals, materials i econòmics), provinents dels nostres impostos, per a promoure i augmentar la qualitat de l'educació i potser no fer tants canvis estructurals.
l perquè tenim una llarga tradició educativa i cal aprofitar-la, cal recordar que la LOGSE, ben desplegada i amb recursos, hagués estat magnífica.
l perquè jo no vull més hores d'escola per a la meva filla a qualsevol preu, vull qualitat per damunt de tot.
Per això, com a mestra, em sumaré a la vaga que els mestres farem el proper 14 de febrer, i per això, com a mare, donaré suport a les iniciatives i actes, com ara anant a la concentració del dia 14 a les 12h a la Plaça Universitat de Barcelona, que han de fer sentir (als qui ens governen però no ens escolten) que volem una educació per al nostre nostre país de les més ben plantejades i serioses per arribar a ser de les millors d'Europa.
Perquè en l'educació dels infants i joves hi h el futur de demà, per tant cal prendre'ns-ho molt seriosament i cal fer sentir la seva veu, encara que ells no estiguin en edat de votar.
Maria García
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada